Що робити, якщо семиденний термін після дати закриття е-лікарняного закінчився, а статус лікарняного залишився «закритий»?
Що робити, якщо семиденний термін після дати закриття е-лікарняного закінчився, а статус лікарняного залишився «закритий»?
Механізми видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності (далі - Реєстр) визначає Порядок, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України 17 червня 2021 року №1234, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 Липня 2021 р. за №890/36512 (далі – Порядок №1234).
Відповідно до пункту 3 Порядку №1234 листок непрацездатності вважається виданим через сім днів після дати його закриття та набуває статусу «готовий до сплати (виданий)».
В Реєстрі електронний лікарняний має статус «закритий» з дня його створення і змінює його на «готовий до сплати» у день видачі, тобто через сім днів після:
– дати закриття – для лікарняних по тимчасовій непрацездатності;
-
дати відкриття – для лікарняних по вагітності та пологах.
Однак є випадки, коли е-лікарняний не змінив свій статус попри вичерпання строків. У такому випадку потрібно орієнтуватись на дати: якщо після дати закриття, зазначеної в е-лікарняному, пройшло сім днів, на восьмий день з ним уже можна починати працювати і призначати допомогу, навіть якщо його статус залишився «закритим».
Лікар має можливість внести зміни до електронного лікарняного упродовж семи днів від моменту створення, тож інформація, наявна в ньому на восьмий день, є остаточною і роботодавець може розпочати призначення допомоги від Фонду соціального страхування України та за рахунок підприємства.
Нагадуємо, що до 1 січня 2023 року відповідальним за виплату лікарняних є Фонд соціального страхування. Надалі виплатами займатиметься Пенсійний фонд.