Хто з українців може розраховувати на житлову субсидію в умовах воєнного стану
Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам житлово-комунальних послуг – мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку.
Про це розповідають спеціалісти БПД.
Житлова субсидія надається громадянам у грошовій готівковій формі шляхом:
-
перерахування коштів на рахунок в уповноваженому банку;
-
через відділення організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання.
Хто має право на отримання житлової субсидії
Право на отримання житлової субсидії мають:
-
громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, що проживають у житлових приміщеннях (будинках).
Хто здійснює призначення житлових субсидій
Призначення житлових субсидій, починаючи з 1 грудня 2022 р., здійснюється органами Пенсійного фонду України.
Які документи потрібно подати уповноваженим органам для призначення житлової субсидії
Для призначення житлової субсидії потрібно подати такі документи:
-
заяву;
-
декларацію;
-
довідки про доходи – у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом уповноваженого органу. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
-
копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);
-
договір наймання (оренди) житла (у разі наявності);
-
рішення суду (в разі наявності);
-
інші документи необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).
Куди подавати документи для призначення житлової субсидії
Документи для призначення житлової субсидії подаються:
-
структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, посадовим особам виконавчого органу, центру надання адміністративних послуг за зареєстрованим/задекларованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи – за фактичним місцем проживання);
-
органу Пенсійного фонду України – незалежно від місця проживання.
Як дистанційно подати заяву та декларацію про надання житлової субсидії
-
надіслати поштою до Пенсійного фонду України;
-
електронній формі:
-
через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
-
мобільний додаток Пенсійного фонду України або Порталу Дія;
-
через офіційний вебсайт Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
-
через інформаційні системи Мінсоцполітики (з накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису).
На який період розраховується житлова субсидія
Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується:
-
на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;
-
на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.
Строк прийняття рішення про призначення/непризначення та відмову в призначенні житлової субсидії
Отримавши всі необхідні документи, уповноважений орган протягом 10 календарних днів приймає рішення про:
-
призначення житлової субсидії;
-
непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від’ємне значення);
-
відмову в призначенні житлової субсидії.
Порядок повідомлення заявника про призначення/відмову в наданні житлової субсидії
У разі прийняття рішення про призначення (непризначення) житлової субсидії уповноважений орган самостійно обирає форму такого повідомлення (паперову або електронну (за наявності адреси електронної пошти), вигляд і спосіб для повідомлення (особиста бесіда, поштовий зв’язок, смс-повідомлення, електронні засоби зв’язку, електронна пошта (за наявності), повідомлення через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або через Портал Дія).
У випадку відмови заявника інформують
-
у паперовій формі (під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення),
-
через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія.
У період дії воєнного стану в Україні уповноважений орган може повідомляти заявнику про прийняте рішення в телефонному режимі із внесенням відповідного запису до окремого журналу реєстрації інформування заявників.
Порядок оскарження рішення уповноваженого органу щодо розміру та відмову в призначенні субсидії
Заявник має право оскаржити до суду рішення уповноваженого органу щодо розміру призначеної субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії.
Отримання безоплатної правничої допомоги
Для отримання безоплатної правничої допомоги (правової інформації, консультації або роз’яснення з правових питань) звертайтесь до системи надання безоплатної правничої допомоги:
-
контакт-центр ‒ 0 800 213 103 (дзвінки у межах України безкоштовні);
-
Номер для дзвінків з-за кордону +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону за тарифами вашого оператора зв’язку).
-
Усі сервіси системи БПД за посиланням: https://linktr.ee/legalaid.gov.ua
Якщо Ви, або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, просимо звертатися за безоплатною правничою допомогою до сектору «Новоселицьке бюро правничої допомоги» розташованого за адресою: м. Новоселиця, вул. Каштанова (колишня Чкалова), 7, (перший поверх будівлі Новоселицької міської ради) (03733) 5-07-20.